Distincte

0
Ce faci daca nu ti-ai indeplinit obiectivul pana la data la care ti-ai propus?

Urmaream in urma cu ceva timp niste topicuri pe o comunitate de dezvoltare personala si cineva a deschis un subiect foarte interesant, zic eu, si anume:
“A expirat deadline-ul stabilit si n-am reusit sa-mi indeplinesc obiectivul propus. Ce sa fac in continuare? Cum pot depasi acest esec?”
Daca esti genul de persoana careia ii place sa-si stabileasca multe obiective si sa-si faca planuri pentru realizarea acestora, probabil te-ai intalnit de mai multe ori cu aceasta situatie. Stiu cum este. In ultimele 2-3 luni au fost probabil peste 5 obiective destul de importante pentru mine pe care n-am reusit sa le indeplinesc la timp, desi imi facusem planuri, imi stabilisem un deadline, vizualizasem rezultatul final ca fiind obtinut deja. Si cu toate acestea, nu mi-am realizat planurile respective. Reprezinta acestea niste esecuri? Nu, nici vorba de asa ceva. Nerealizari, da, insa cu siguranta nu este vorba despre esec.

Adevaratul esec este esecul de a incerca

Unul dintre citatele mele preferate despre esec si succes este un citat anonim, care in romana suna cam asa: “Adevaratul esec este esecul de a incerca“, sau altul asemanator “Adevaratul esec este atunci cand incetezi a mai incerca (cand te dai batut)“. Imi plac foarte mult aceste citate deoarece ofera un mod diferit de a privi lucrurile. Cei mai multi oameni, cand nu reusesc sa realizeze ceea ce si-au propus, se consoleaza cu ideea ca au esuat, se dau batuti si se considera niste “invinsi”. Oamenii de succes, atunci cand nu duc la bun sfarsit ceea ce si-au propus, in loc sa se dea batuti, analizeaza situatia sa vada ce probleme au aparut si care sunt cauzele pentru care nu au reusit sa-ti indeplineasca obiectivele stabilite, isi fac un nou plan de actiune, mai bun decat cel precedent, si se apuca din nou de treaba si continua pana cand isi indeplinesc ceea ce si-au propus.
Henry Ford spunea “esecul nu este decat o oportunitate de a incepe din nou, de data aceasta mai inteligent“. Aceasta este adevarata atitudine de invingator, sa vezi partea plina a paharului, sa vezi cate o oportunitate in fiecare problema care iti iese in cale. Stiu, este usor de zis si greu de facut, insa acesta este motivul pentru care sunt putini aceia care sunt cu adevarat oameni de succes.

Nu te da batut

Sa revenim la ideea principala a acestui articol, legata de ratarea termenului stabilit pentru indeplinirea unui obiectiv. Ce facem in acest caz? Exista mai multe variante, unele bune, altele mai putin bune si in continuare va voi prezenta cele mai cunoscute scenarii in asemenea situatii:

1) Ne dam batuti

Ne abandonam complet visurile si obiectivele. Aceasta este, fara indoiala, cea mai proasta alegere dintre toate variantele. Ce-i drept, este si cea mai usoara, de aceea este aleasa in marea majoritate a cazurilor. Insa daca ne dam batuti, abia acum inseamna ca am esuat si suntem niste pierzatori, niste “invinsi”.

2) Coboram standardele

Aceasta este probabil a 2-a optiune pe care o alege majoritatea. Daca nu am reusit sa realizam ce ne-am propus, ne multumim cu mai putin si ne consolam cu ideea “tot mai bine decat deloc” sau “macar am incercat”. Este o varianta ceva mai buna decat prima, insa tot nu poate fi considerata o alegere inteleapta, o alegere care sa ne indrepte spre succes.

3) Ne pastram obiectivul, stabilim un nou termen limita si ne revizuim planul de actiune

Aceasta este fara indoiala cea mai buna varianta, optiunea pe care o aleg toti invingatorii, toti oamenii de succes. Nu ne dam batuti, si nici nu ne coboram standardele. Daca ne-am propus un obiectiv, inseamna ca ne-am dorit acel lucru suficient de mult incat sa lucram pana la expirarea termenului limita. Faptul ca n-am reusit sa-l realizam pana la data stabilita nu este o problema foarte mare, poate ca n-am estimat corect initial perioada de timp necesara realizarii lui.
Iar in acest caz, reevaluam situatia actuala, analizam planul de actiune pe care l-am urmat initial, vedem ce a mers si ce nu, facem un nou plan de actiune ceva mai inteligent, bazandu-ne pe experienta anterioara si stabilim un nou termen limita pentru indeplinirea obiectivului. Aceasta este atitudinea de invingator.

Concluzie

Asadar, cu urmatoarea ocazie in care nu reusiti sa va indepliniti pana la un anumit termen obiectivul stabilit, nu va dati batuti si nici nu va coborati standarele, alegand un obiectiv mai usor de realizat. In schimb, modificati-va strategia, alcatuind un nou plan de actiune si stabilind un nou termen pentru obiectivul respectiv si apucati-va imediat de implementat noul plan de actiune. Mult succes!

Trimiteți un comentariu Blogger

 
Top